فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

ادامه بحران کرونا در ایران؛ کنترل بیماری در تهران «دشوار است»

ادامه بحران کرونا در ایران؛ کنترل بیماری در تهران «دشوار است» :سخنگوی وزارت بهداشت ایران بیان کرد در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ نفر دیگر درایران بر اثر کرونا جان باختند و ۱۸۵۸ بیمار جدید مبتلا به این ویروس نیز شناسایی شد.

آن ‌طور که لاری روز چهارشنبه، ۱۲ شهریور، خبر داده، به ‌این ترتیب، شمار رسمی جان‌باختگان و مبتلایان کرونا در ایران به ترتیب به ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر و ۳۷۸ هزار و ۷۵۲ نفر رسید.

از میان مبتلایان جدید، بیشتر آنها یعنی ۱۱۳۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

به گفته خانم لاری، همچنین ۳۶۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ایران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

اعلام روزانه آمار رسمی کرونا در ایران در حالی صورت می‌گیرد که منابع مستقل درستی این آمار را زیر سوال برده و ارقام درست را چندین ‌برابر ارقام دولتی می‌دانند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران در عین حال اظهار داشت که استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

ادامه بحران کرونا در ایران؛ کنترل بیماری در تهران «دشوار است»

استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران نیز از بازگشایی مدارس در این استان ابراز نگرانی کرده و اظهار داشت که یکی از دلایلی که نگرانی بازگشایی مدارس را دوچندان می‌کند، «افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.»

وی اضافه کرد : «کنترل بیماری در تهران دشوار است، جمعیت ۹۶۰ هزار نفری منطقه ۴ شهرداری که معادل ۱.۵ برابر جمعیت استان ایلام است» مصداق این دشواری است.

هشدار مقام‌های علوم پزشکی در آستانه پاییز: تخت آی‌سی‌یو نداریم

در حالی که مقام‌های دولت ایران هرگونه کمبود امکانات در بحران کرونا را رد می‌کنند؛‌ مسئولان و مقام‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی درباره کمبود تجهیزات و تخت بیمارستانی هشدار می‌دهند.

اعتصاب غذای بهنام موسیوند پس از انتقال ناگهانی از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر

بهنام موسیوند، فعال مدنی زندانی که پیش از این در زندان اوین در حال تحمل حبس بود، به دنبال انتقالش به زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا ‌زده است

بهنام موسیوند روز شنبه ۸ شهریورماه به دلیل بروز علائم ابتلا به بیماری کرونا به بهداری زندان منتقل شد و ماموران زندان اوین صبح روز دوشنبه وسایل وی را از بند ۸ این زندان خارج کرده و با خود بردند.

آقای موسیوند هم تا حالا در یکی از سلول‌های انفرادی بند امن زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد و از زمان انتقال خود به این بند اعتصاب غذا کرده است.

اعتصاب غذای بهنام موسیوند پس از انتقال ناگهانی از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر

گفته می‌شود در بدو ورود آقای موسیوند به زندان رجایی شهر از وی تست کرونا گرفته شده و به وی گفته‌اند ظرف روزهای آینده جواب آن مشخص خواهد شد.

بهنام موسیوند روز شنبه ۸ شهریورماه به دلیل بروز علائم ابتلا به بیماری کرونا ازجمله تب و لرز شدید و از دست دادن حس بویایی و چشایی به بهداری زندان اوین منتقل شد.

در تاریخ ۲۶ مرداد امسال نیز جعفر عظیم زاده، فعال کارگری زندانی در پی ابتلا به ویروس کرونا در زندان اوین و تشخیص دکتر بهداری زندان مبنی بر اورژانسی بودن وضعیت وی به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین به یکی از سلول‌های انفرادی بند امن رجایی شهر کرج منتقل شد

بهنام موسیوند شهریورماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

کارزار توییتری اعتراض به حکم اعدام نوید افکاری؛ هزاران کاربر خواهان لغو فوری حکم شدند

کاربران توییتر سه‌شنبه کارزاری را در اعتراض به صدور و تایید حکم اعدام نوید افکاری آغاز کردند و خواهان لغو فوری این حکم شدند.

در این کازار توییتری که ساعت ساعت ۲۱ سه‌شنبه شب آغاز شد، کاربران با هشتگ‌های

#نویدمان_را_اعدام_نکنید

#نوید_افکاری

#SaveNavidAfkari

اعتراض کردند و طی چند ساعت این هشتگ‌ها را به ترند اول ایران تبدیل کردند.

نوید افکاری، جوان گچ‌کار و کشتی‌گیر به همراه برادرش وحید افکاری۲۶ شهریور سال ۹۷ و چند هفته پس از اعتراض‌های مرداد ۹۷ در شیراز بازداشت شدند.

آنها پس از ماه‌‌ها بازداشت موقت در آگاهی و اداره اطلاعات شیراز، متهم شدند که یک نیروی امنیتی به نام حسن ترکمان را به دلیل «مشارکت او در سرکوب شهروندان معترض به قتل رسانده‌اند».

نوید و وحید افکاری اتهامات وارده را به شدت رد کرده‌اند. آنها که از دو سال قبل در بازداشت هستند بعد از رد شدن اعاده دادرسی با ارسال فایل‌های صوتی از زندان بیان کردند که برای پذیرش این اتهام طی دو سال بازداشت به انواع مختلف مورد شکنجه‌های جسمی و روانی قرار گرفته‌اند.

کارزار توییتری اعتراض به حکم اعدام نوید افکاری؛ هزاران کاربر خواهان لغو فوری حکم شدند

نوید افکاری تاکید کرده است که مدت‌ها برای اعترافات اجباری شکنجه شده است. او اظهار داشت که «قوه قضاییه و صدا و سیما اعتراف مرا به شکل تکه‌تکه و سانسور شده که روال کارشان است، پخش کردند. چون من بی‌گناهم !!!!!

و به همین دلیل هیچ سند و مدرکی دال بر مجرمیت من وجود ندارد، تنها ابزارشان همین است؛ اقرار زیر شکنجه.»

در بخشی از این فایل‌های صوتی، نوید افکاری اظهار داشت که طی دو سال بازداشت «جز قانون‌شکنی و ظلم و توهین و شکنجه و پرونده‌سازی و دروغ چیزی ندیدیم».

، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه، نوشت که «با بازبینی فیلم دوربین مداربسته واقع در خیابان محل تعقیب مقتول، شخصی به نام نوید افکاری در خصوص این پرونده به عنوان متهم دستگیر شده» است.

حسن یونسی، وکیل برادران افکاری که فرزند علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات است، ولی روز سه‌شنبه در مصاحبه با وب‌سایت امتداد، اظهار داشت که هیچ تصویری از لحظه ارتکاب قتل حسن ترکمان وجود ندارد و « فیلم مورد ادعای [خبرگزاری قوه قضاییه] مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است.

ادعای نماینده زن مجلس: سنت خون‌بس، نماد صلح است

الهام آزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، با دفاع از سنت «خون‌بس» در بعضی مناطق ایران، ضد زن بودن آن را رد کرده و این سنت را «نماد صلح» توصیف کرد.

بر اساس سنت «خون‌بس»، دختری برای پایان دادن به یک نزاع خونین از طایفه قاتل به عقد مردی از طایفه مقتول درمی‌آید تا درگیری و انتقام پایان یابد و صلح برقرار شود.

خانم آزاد، عضو هیئت رئیسه کمیسیون، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت رسمی مجلس شورای اسلامی از تلاش‌ها برای ثبت سنت خون‌بس در فهرست میراث ناملموس کشور دفاع کرده است.

ادعای نماینده زن مجلس: سنت خون‌بس، نماد صلح است

صادق جعفری چگنی، رئیس دادگستری شهرستان شوش تیرماه سال جاری، خون‌بس را «سنت حسنه» نامیده و اظهار داشته بود ثبت آن در فهرست میراث ناملموس ایران به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان پیشنهاد شده است.

از سوی دیگر شهناز سجادی، دستیار حقوق شهروندی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بر ضرورت جرم‌انگاریِ سنت‌های مغایر حقوق انسانی علیه زنان بیان کرده است.

وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا اظهار داشت : «برای جلب رضایت اولیا دم باید تمهیدات انسانی‌تری پیش‌بینی شود

و این سنت نگاه ابزاری به زن است و با کرامت انسانی او مغایرت دارد، به خصوص اگر این امر در سن کودکی و طفولیت برای دختر اتفاق بیفتد، مغایر حقوق کودک است.»

هشت سال پیش از این نیز مقام‌های محلی استان‌های لرستان، فارس، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد که در کنار استان خوزستان، این سنت در بعضی مناطق آنها جاری می‌شود، برای ثبت آن تلاش کرده بودند که با مخالفت مدیریت وقت «سازمان میراث فرهنگی» مواجه شد.


ادعای نماینده زن مجلس: سنت خون‌بس، نماد صلح است

الهام آزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، با دفاع از سنت «خون‌بس» در بعضی مناطق ایران، ضد زن بودن آن را رد کرده و این سنت را «نماد صلح» توصیف کرد.

بر اساس سنت «خون‌بس»، دختری برای پایان دادن به یک نزاع خونین از طایفه قاتل به عقد مردی از طایفه مقتول درمی‌آید تا درگیری و انتقام پایان یابد و صلح برقرار شود.

خانم آزاد، عضو هیئت رئیسه کمیسیون، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت رسمی مجلس شورای اسلامی از تلاش‌ها برای ثبت سنت خون‌بس در فهرست میراث ناملموس کشور دفاع کرده است.

ادعای نماینده زن مجلس: سنت خون‌بس، نماد صلح است

صادق جعفری چگنی، رئیس دادگستری شهرستان شوش تیرماه سال جاری، خون‌بس را «سنت حسنه» نامیده و اظهار داشته بود ثبت آن در فهرست میراث ناملموس ایران به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان پیشنهاد شده است.

از سوی دیگر شهناز سجادی، دستیار حقوق شهروندی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بر ضرورت جرم‌انگاریِ سنت‌های مغایر حقوق انسانی علیه زنان بیان کرده است.

وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا اظهار داشت : «برای جلب رضایت اولیا دم باید تمهیدات انسانی‌تری پیش‌بینی شود

و این سنت نگاه ابزاری به زن است و با کرامت انسانی او مغایرت دارد، به خصوص اگر این امر در سن کودکی و طفولیت برای دختر اتفاق بیفتد، مغایر حقوق کودک است.»

هشت سال پیش از این نیز مقام‌های محلی استان‌های لرستان، فارس، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد که در کنار استان خوزستان، این سنت در بعضی مناطق آنها جاری می‌شود، برای ثبت آن تلاش کرده بودند که با مخالفت مدیریت وقت «سازمان میراث فرهنگی» مواجه شد.