فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است
فاطمة على

فاطمة على

خبرگزاری فارس نیوز 24 سرعت و دقت در انتشار اخبار ؛ نگاه تحلیلی به مسائل ایران و جهان ؛ و همه چیز مربوط به ایران شبانه روزی است

چرا اپوزسیون شکست می‌خورد؟

من در مقاله‌های متعدد در خصوص اپوزسیون و در نقد آن مطالب بسیاری نوشته‌ام. اما هنوز هم احساس میکنم کم است. زیرا گاهی با رفتارها و گفتارهایی از سوی برخی جناح‌های اپوزسیون مواجه می‌شوم که برایم حیرت انگیز است و در واقع رفتار و راهکار بعضی از این جناح‌ها بیشتر به طنز شبیه است تا به واقعیت. 

صور.. الجالیات الإیرانیة تتظاهر فى أوروبا تندیدا بقمع المتظاهرین - الیوم  السابع
شکست اپوزسیون علل مختلفی دارد که یکی از دلایل اصلی‌اش عدم ارتباط با داخل کشور است. خودشان کمیته و شورا و جبهه تشکیل می‌دهند و تصمیم می‌گیرند، غافل از اینکه از تمام این تصمیمات اکثریت مردم کشور خبردار نمی‌شوند و وقتی با آنها در خصوص تصمیمات اتخاذ شده از سوی اپوزسیون صحبت میکنی، اکثر قریب به اتفاقشان ابراز بی خبری می‌کنند. 

خب این چه اپوزسیونی است که مردم کشور که نقش محوری در تغییرات بنیادین دارند، از تصمیماتی که برایشان گرفته می‌شود و لباسی که برایشان دوخته‌اند بی اطلاع‌اند؟! 


 من معتقدم اپوزسیون جای خالی یک چیز را از همان ابتدا نتوانسته پُر بکند و همان یک مسئله باعث شکست مدام و پی در پی‌اش می‌شود. آن چیز "واقعیت" است. اپوزسیون واقع بین نیست. خیال پرداز است. البته این مسئله از یک منطق پیروی می‌کند و آن‌هم عدم ایجاد تغییر و تحول در واقعیت است که او را به سمت خیال می‌کشاند. 


آدمی رویا را پدید می‌آوَرَد تا از واقعیت بگریزد، و آنجا که با سَدِ بزرگی همچون واقعیت مواجه می‌شود و خود را ناتوان می‌بیند، دست به رویا می‌زند و آنچه را که می‌خواهد برای خود خلق می‌کند. برای همین است که در اکثر مذاهب نجات دهنده‌ای وجود دارد، در ادبیات یونان به الهه‌ها بر می‌خوریم و در فلسفه، نیچه دست به آفرینش "ابَر انسان" می‌زند. 


▫️ اپوزسیون دون‌کیشوت وار و خیال پردازانه با شمشیر چوبی و زره زنگ زده و اسبی بارکش، شمایلی شوالیه‌ای گونه از خود ساخته، به نبرد با حکومت و سرنگونی‌اش می‌رود و دریغا که "سانچویی" وجود ندارد که او را از این رویا آگاه سازد و واقعیت را نشانش دهد.

عراق: به رژیم ایران درباره واکنش آمریکا نسبت به حمله به سفارتش هشدار دادیم

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، روز دوشنبه ۱۸ ژانویه در مصاحبه‌ای اختصاصی با تلویزیون الحدث، گفت که کشورش به رژیم حاکم بر ایران نسبت به واکنش آمریکا برای حمله به سفارت خود در بغداد هشدار داده است.

عراق: به ایران درباره واکنش آمریکا نسبت به حمله به سفارتش هشدار دادیم

وزیر خارجه عراق گفت، بغداد از رژیم ایران خواست برای جلوگیری از هدف قرار دادن منطقه الخضراء در بغداد مداخله کند.

او افزود به جمهوری اسلامی ایران گفتیم در صورت هدف قرار دادن سفارت آمریکا احتمال دارد واشینگتن دست به اقدامات جدی علیه ایران بزند.

وزیر خارجه عراق افزود: « بغداد در تلاش است تا با هیئت‌های دیپلماتیک موضوع حفاظت و حمایت از آنها را فراهم کند.

فواد حسین، خاطرنشان کرد که حملات موشکی به منطقه الخضزاء در بغداد، دولت عراق را در مخمسه قرار داد.

او فاش کرد، نیروهای عراقی تعدادی از عاملان حمله به منطقه الخضراء را دستگیر کرده‌اند.

او همچنین تاکید کرد که نیروهای عراق سخت در تلاش هستند تا این حملات را به کلی متوقف کنند.

فواد حسین خاطرنشان کرد: «دولت عراق تلاش دارد تا قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی که موضوع مشارکت سازمان ملل متحد برای نظارت و اطمینان از موفقیت آن بحث شده است، سلاح‌های خارج از کنترل دولت را جمع‌آوری کند».

فواد حسین همچنین با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش هنوز در مناطق مرزی با سوریه حضور دارد، گفت عراق برای مقابله با این گروه به آموزش نیروهای ائتلاف احتیاج دارد.

وزیر امور خارجه عراق با اعلام مخالفت کشورش با دخالت‎های خارجی در امور داخلی، تأکید کرد، تنش بین واشنگتن و ایران بر صحنه سیاسی عراق تأثیر منفی می‌گذارد.

پس از شایعات درباره تهدیدات امریکا، رژیم ایران در خلیج فارس آزمایش های موشکی تحریک امیز انجام می‌دهد

رژیم ایران به این گمانه زنی ها دامن می زند که رئیس جمهور آمریکا ترامپ می خواهد درگیری نظامی را اندکی قبل از پایان کار خود القا کند.

برای نشان دادن قدرت ، نیروهای مسلح در خلیج فارس مانور می دهند. به ویژه غرب نگران موشک های میان برد آزمایش شده است.

نیروهای مسلح ایران موشکهای بحث برانگیز میان برد خود را در حین تمرینهای نظامی در خلیج فارس آزمایش کردند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، این آزمایشات همه موفقیت آمیز بود. علاوه بر موشکهای با برد ۱۸۰۰کیلومتر ، موشکهای کروز و هواپیماهای بدون سرنشین نیز در مانور بزرگ دریایی نیروی دریایی و سپاه پاسداران آزمایش شدند.


علاوه بر این ، از یک ناو هلیکوپتر جدید و یک کشتی موشکی جدید رونمایی شد. طبق اطلاعات ایران ، آنها قرار است امنیت بیشتری را در برابر تهدیدات نظامی احتمالی ایالات متحده در خلیج فارس تأمین کنند. در هفته های اخیر ، گمانه زنی ها در ایران مبنی بر اینکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا می تواند قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود درگیری نظامی با تهران را ایجاد کند ، شنیده میشود.

محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران ، ترامپ و مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه وی را متهم کرده بود که می خواهند در روزهای آخر مسئولیت خود "جنگ را علیه ایران" برانگیزند. 

دیپلمات ایرانی در توئیتر نوشت: "بدون آنها (ترامپ و پمپئو) وضعیت سیاره بهتر خواهد شد."
رهبری در تهران تأکید کردند که مانورهای ایرانی تهدیدی برای کشورهای منطقه نیست ، بلکه صرفاً برای دفاع از کشور در برابر حملات احتمالی است. 

غرب و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اینطور فکر نمی‌کنند. برای آنها ، برنامه نظامی و موشکی ایران تهدیدی برای منطقه خلیج فارس است ، جایی که حدود ۴۰درصد از نفت خام جهان حمل می شود. همچنین این نگرانی وجود دارد که موشک های میان برد ایران با برد تا ۲۲۰۰کیلومتر بتوانند به هر نقطه از اسرائیل اصابت کنند.

‌‌ نامه نمایندگان کورد مجلس به خامنه‌ای: در صداوسیما به اقوام کشور توهین می‌شود

نمایندگان کورد مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی از «توهین‌های مکرر عوامل و مهمانان برنامه‌های صداوسیما» به «اقوام کشور» گلایه و انتقاد کرده‌اند.

در این نامه که به امضای بیش از ۱۵ نفر از نمایندگان کرد مجلس رسیده و روز دوشنبه ۲۹ دی‌ماه منتشر شده، رفتار صداوسیما و به ویژه شبکه دو در این زمینه «ناصواب و خلاف امنیت و انسجام ملی» توصیف شده و از علی خامنه‌ای خواسته شده است که برای «جلوگیری از تکرار پخش برنامه‌های ضد وحدت و توهین آمیز نسبت به اقوام ایرانی» دستوراتی بدهد.

این ویدیو را ببینید : https://www.aparat.com/v/FkTbR

در بخش دیگری از این نامه به توهین مجری صداوسیما به لباس کوردی اشاره شده و آمده است که این اتفاق باعث «رنجش خاطر میلیون‌ها نفر از جامعه کرد» شده است.

اشاره نمایندگان مجلس به برنامه‌‌‌ای است که دو روز پیش از شبکه دو پخش شد و یکی از مجریان برنامه به میهمان برنامه که با لباس محلی در برنامه حاضر شده بود گفت چرا «لباس چوپانی» پوشیده است.

میهمان برنامه در پاسخ به او گفت این لباس را به عنوان «نماد آزادی از چنگال ظلم و بیگانگان» می‌پوشند و «یادگار زمان کاوه آهنگر و ضحاک مار به دوش است».

نویسندگان نامه به رهبر جمهوری اسلامی همچنین گفته‌اند پیش از این در برنامه «در انتهای الوند» که از شبکه دو پخش شده نیز مردم کرد شاهد «نفرت پراکنی، افترا و توهین» علیه خودشان بوده‌اند.

بر اساس روایت این نامه، در این برنامه مجری برنامه گفته است که «گوشت خلبان هلی‌کوپتر کبری را کردها کیلویی ۵۰۰ میلیون تومان خریدند».

این برنامه تلویزیونی روز ۲۸ آذر از شبکه دو پخش شد و میهمان برنامه با اشاره به برخی رویدادهای دهه ۶۰ در کردستان ایران که با سرکوب‌های گسترده اعتراض‌ها توسط حکومت مردم همراه بود، چنین ادعایی را مطرح کرده بود.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، رهبر حکومت ریاست صداوسیما را منصوب می‌کند. با این حال در طول سال‌های گذشته، رهبر جمهوری اسلامی چندان مایل نبوده است که درباره انتقادات گسترده‌ای که درباره نحوه مدیریت صداوسیما مطرح می‌شود، پاسخگو باشد.

او خرداد سال ۹۷ در پاسخ به انتقاد دانشجویان از عملکرد قوه قضاییه و صداوسیما گفت به رغم اینکه رؤسای این دو نهاد از سوی او منصوب می‌شوند، اما در مدیریت آنها نقشی ندارد.

رهبر فاسد جمهوری اسلامی همچنین مدعی شد که «در مواجهه با صداوسیما، چه در مدیریت فعلی و چه در مدیریت‌های قبلی، همواره در موضوعات مختلف موضع انتقادی داشته» و راه حل بر طرف کردن «معایب» این نهادها را «تزریق عناصر جوان، فعال، مؤمن و پرانگیزه به این دستگاه‌ها» دانست.

واکسن چینی سینوفارم ۹ ماه ایمنی ایجاد می‌کند

یک متخصص ارشد پس از ارزیابی داده های بدست آمده تاکنون از آزمایش های بالینی واکسن غیرفعال کرونا-سارس گفت: واکسن چینی سینوفارم تا ۹ ماه ایمنی ایجاد می‌کند

سال گذشته گروه سلامت جی۴۲ و سینوفارم CNBG اولین ازمایش مرحله سوم دنیا را در امارات انجام دادند. آزمایشات مرحله اول و دوم که در چین انجام شدند نشان دادند ۱۰۰٪ داوطلبین پس از دریافت دو دوز این واکسن طی ۲۸ روز انتی بادی تولید کردند


دکتر ولید ظاهر، محقق ارشد و مدیر پروژه واکسن گروه جی۴۲ گفت: اطلاعات بدست امده از این آزمایش‌ها و پیگیری‌های بعدی کلید اصلی تعیین میزان ایمنی هستند

دکتر ظاهر گفت: تولید تمامی واکسن ها کمتر از ۹ ماه قبل اتفاق افتاد. هرکسی که ادعا کند این واکسن ها ایمنی چندساله ایجاد می‌کند، ادعای دقیقی نیست. در واقع تمام اینها به داده ها باز می‌گردد و داده ها از ابتدای آزمایش فاز اول در دسترس هستند، آنها اولین بیمارانی هستند که واکسن را دریافت کردند... داده واقعی. تقریبا تمامی تولیدکنندگان واکسن‌ها از سه ماهه دوم امسال شروع به کار کرده‌اند. پس تمامی داده های موجود حاصل آزمایش‌های بالینی هستند. 

واکسن سینوفارم تاکنون نشان داده می‌تواند ایمنی نه ماهه تا یکساله ایجاد کند. اما باید پیگیری کنیم تا ببینیم این ایمنی تا چه زمانی طول می‌کشد. تاکنون طی پیگیری‌هایی که داشته‌ایم ایمنی تاکنون ادامه داشته است